2011. november 14., hétfő

Ria, ria, kalória!


A múlt hét a kaja-napló jegyében telt. Big, big pén in dö essz! Leginkább az, hogy mindent le kellett mérni, meg persze írogatni is, szóval hőstett volt a javából. Szóval most már írásos bizonyítékom van arra, hogy túl keveset eszek: a csúcs szerda volt 1475-tel. Szombaton pedig kolosszális 1188 kcalt sikerült bevinnem a szervezetbe, hát basszus, nem viszem túlzásba. Ezek mellett futottam 65,5 kilit, és két és félszer víziladbaedzettem. Azért fél, mert a pénteken eléggé mosott fos voltam, szóval nem vittem túlzásba. Íme, itt van a dájöri:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtkgwISrBZtidEE3aVg1Q3RqdGs5aGxpelRqWjVJZEE&hl=en_US#gid=0
Szóljatok hozzá, mert azt már vágom, hogy kevés, de hogy mit, mikor...? Idegesít, hogy most már látom, hogy milyen kevéset eszek, de ez a hülye 3 kiló nem hajlandó lemenni, az oldalhájról meg ne is beszéljünk, arghhhh!!


Futás szempontjából felemás hét volt, 11k-n 56 perces PB, a keddi utálatos résztávok (4x1600, leírni is félelmetes) katasztrofálisan sikerültek, de holnap Rrroka (hosszutavblog) tanácsai alapján nyomom a 6x800-akat, ezúton is köszönöm neki. Bemásolom, hátha másnak is jól jön:
"nekünk edzésen az volt a módszerünk, hogy be volt állítva a futóóra visszaszámlálója és száz méterenként csipogott, innen lehetett tudni, hogy elfutja, vagy kicsúszik az ember. ezt át lehet ültetni olyan résztávra is ami nem pályán megy, de van pár megjegyezhető pont. én most féltávnál szoktam mindig megnézni az órát.
a résztáv egyébként nagyon fárasztó, kell hozzá egy fajta keménység a hozzáállásban, ezért nem csak tempónövelésre jó, hanem fejben is edzi az embert. egyébként nyilván elfutottad a másodikat, ha nyolc perc a cél, akkor 8 mp +/- egyenletességgel kéne tartani (nem szokott menni).
akkor futja jól az ember, ha második ismétlés a leggyorsabb (ekkorra bemelegedett és van még erő), utolsó előtti a leglassabb, és az utolsó is meglesz tervezett időre. résztáv előtt különösen fontos a bemelegítés és nyújtás, elvetemültek 4-5 repülőt is futhatnak. " "800-on elég szerintem 3 ponton ellenőrizni, ha nagyon maximalista az ember, de pár ilyen után érezni fogod, hogy egyenletes-e a tempód.
sokat segít az erő beosztásában az is, ha már az elején azt a fajta mély, erős légzést alkalmazod tudatosan, ami a végén magától jön."

A vasárnapi hosszút (22,5k) félmaraton előtti főpróbának neveztem ki. Jó szarul sikerült... A 2 óra 6 perces idő kimondottan FOS. Ráadásul igazi futó idő volt, felhős, 22 fok... Ideális körülmények között ezzel a tempóval éppenhogycsak összejött a 2 órán belüli félmarcsi, ennél futottam már sokkal jobbat is 19 kilin. Nade sebajtóbiás, még van 3 hetem, hogy kicsit összekapjam magam.

Szép hetet mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. Ancsur-pancsur!Nem tudod átküldeni nekem mailben a kajanaplót?Valamiért nem tudom megnyitni.De csak ha gondolod... eduscho@vipmail.hu-ra.
    Pusza!

    VálaszTörlés
  2. Szia!:)
    Megnéztem a naplódat, és most lehet hülyeséget kérdezek, mert még nem volt időm végigolvasni a blogodat, de ugye vegetáriánus vagy?

    VálaszTörlés
  3. Szia. Elvileg nem, de gyakorlatilag július óta (akkor kezdtem el komolyan futni) nem kívánom a húst. Sőt, most hogy írtad, belegondoltam, hogy húst kéne ennem, blaah, felfordult a gyomrom. Érdekes... Fogalmam sincs, mi lehet az összefüggés...

    VálaszTörlés