2011. november 28., hétfő

Cérnaszakadás

Better together...

Egy év nem otthon a világ legjobb helyén is sok. Egyedül (pasi/férj/szerető/szex-rabszolga/Anya/Tesó/A Barátok nélkül) duplán sok. Nálam is elszakadt a cérna. Tudom, hogy hülyeség, mert már itt vagyok a(z) (un)happy-finishben, de hát ez(ek) van(nak):

1. Valaki elég csúnyán meghúzta az autómat a parkolóban.
2. Egyesek egy év öt hónap után sem képesek megjegyezni, hogy nem bolgár (Bulgara) hanem magyar (Hungara) vagyok.
3. 4 hónap, ill. kb 600 kiri alatt tönkre ment a hiper-szuper és persze rohadt drága (itt minden import áru kétszer annyiba kerül, mint otthon, nagyon elszállt árak vannak) Asics 2150 futócipőm. Ez itt a negatív reklám helye, de persze lehet, hogy a hiba az én lábamban van: lefutottam benne a maratont 0 vízhólyaggal, de azóta össze-vissza töri a lábam. Szerintem félmarcsizni is a rövidtávos-alap Mizuno-ban fogok (mert két futócipőm van, mint a nagyoknak:), amit imádok és nagyon kényelmes, de zéró csillapítás. Még azért meggondolom...
5. Az utóbbi két hétben egyre szarabb időket futottam. Konkrétan minden nap lassultam. Nem, nem stagnáltam, lassultam. Tegnap már az órám is kinyomtam mérgemben... :(
6. Elegem van a futásból. (Ez a 5. pont folyománya.)
7. Fáj a vádlim. (Mindenről ő tehet!)
8. Vasárnap félmarcsi. (Szedd össze magad!!! Rengeteg energiát és kilométert pakoltál bele ebbe a felkészülésbe, szóval nem lehetsz ekkora blfsz hisztis pcsa, hogy elkrd a lényeget.)
9. "Let is snow, let is snow, let it snow", "I'm dreaming of a white xmas" & co., mindenhol, minden mennyiségben, közben meg 30 fok van és ezek itt sose láttak havat.
10. Úgy nézek ki, mint egy teleszart zokni. Miért nem tudok szépen izmosodni, mint a normális emberek?
11. Ezt inkább nem írom le. :)
12. Viktor politikai ámokfutása, ami romokba dönti szeretett hazám.
12. Merry crisis and a happy new fear!

xxx








9 megjegyzés:

  1. Szia, most látom, hogy neked is van blogod. :) A lelki témát át tudom érezni, én is hasonló cipőben vagyok, csak itt mindig szar az idő.

    Amit mondani akarok az lenne, hogy a túledzettség minden tünetét hozod: kedvtelenség, rossz hangulat, kimerült izmok, romló teljesítmény. Megnéztem a kalóriatáblázatodat, és te félmaratonhoz 1300 kalóriát eszel, nulla fehérjebevitellel? :O

    Pár dolgot idéznék neked egy általam nagyra tartott könyvből, a netes forrásokat erőteljes fenntartással kezelem. Tehát:

    - A vegetáriánus étrendben az elhízás veszélye fennállhat, mivel a hús elhagyása az anyagcsere csökkenését eredményezi.

    - A vegetáriánusoknál fennáll a vashiány veszélye. A vas a hemoglobin alkotórésze, megköti a tüdőből felvett oxigént, és a sejtekhez szállítja azt. (Ugye neked minél nagyobb vitálkapacitás kellene.) A hemoglobinszint csökkenése egyenes következménye lehet az állóképesség romlásának.

    - Vegetáriánus sportolók esetében megemlítendő a kreatin-kiegészítés, mert esetükben alacsonyabb az izomkreatin szintje, így lassabb a regenerációs idejük. Megfigyelhető, hogy a kreatin-kiegészítéssel élő sportolók, amennyiben vegetáriánus étrenden élnek, radikális változásokról számolnak be.

    - Egy maratoni futást követően optimális esetben 4-6 napig tart az izom glikogénraktárainak feltöltése, de a teljesítőképesség csak 8-10 nap után áll helyre.

    - A tapasztalatok azt mutatják, hogy kapcsolat van a túledzettség és az étrend szénhidráttartalma között. (Tehát minél kevesebb ch, annál hamarabb jön a túledzettség.)

    - A maratoni sportolók C-vitamin szükséglete legalább 2000 mg/nap kell, hogy legyen, ami segít az oxidációs stressz elkerülésében, ez felelős az izomfájdalmakért.

    - Egy közepes erősségű, 1-2 óra időtartamú edzéshez kb 6-7 g ch/tskg szükséges. Egy 60 kg-os sportoló esetében ez 360 gramm, 1500 kalóriabevitel szénhidrátból.

    - Egy atléta fehérjeszükséglete 1.2-2 gr/tskg.

    - L-karnitin: sok egyéb pozitív hatása mellett javítja az oxigénfelvételt, fokozza az állóképességet.

    Remélem, hogy valamit használ ez, és jól sikerül a verseny.

    VálaszTörlés
  2. Szia:) haha, csak nem a ködös Ablion? Én is éltem ott, de csak egy évet bírtam, pont az idő miatt... Wow, hálás köszönet, végre valaki érdemi tanácsot adott:)Igen, tudom, hogy nagyon keveset eszek, de úgy érzem, nem fér belém több. Igazándiból nem vagyok vega, de mióta ilyen sokat futok, egyszerűen nem kívánom a húst, fogalmam sincs, hogy miért, de már gondoltam rá, hogy érdemes lenne "visszaszokni". Azért a 0 fehérjebevitellel vitatkoznék, szója, hal, yoghurt, tej azért ott van, csak kevés... Az anyagcsere csökkenés viszont tuti. Most vasárnap lesz a félmaraton, a héten már nem tudok csodát művelni, max. a fejemben tudok egy kis rendet rakni és egy kis ch feltöltést is tervezek, hátha segít valamit. L-Karnitin: tudom, hogy nagyon jó és szednem kéne, de itt nem lehet kapni :( Elárulod, melyik könyv ez? Nagyon köszönöm, igazán hasznos voltál! :)

    VálaszTörlés
  3. Legtöbb ISO italpor tartalmaz L-karnitint. Nézd meg az összetevőket a hátoldalon. :) Egyél sok finom tésztát, meg pihenj sokat a héten és majd a sikeres félmarcsi után megint lesz jókedv és bódottcság! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, úgy legyen. Eredetileg 1:45-es időt terveztem, az elején úgy is volt, hogy simán összejön, de a fentiek miatt most már nem túl reális sajnos, remélem azért a két órán belüli még így is összejön:)

    VálaszTörlés
  5. De, jelenleg albion, annak is a legesősebb részén. :) Még van egy évem, de aztán úgy húzok el innen, mint a vadliba. :) (Valami olyan helyre, ahol mindig jó idő van.)

    A könyv, amiből írtam: Domonkos Zsolt - Táplálkozási tanácsok felsőfokon. Van egy másik is magyarul, csak azt nem hoztam magammal külföldre: Anita Bean - Modern sporttáplálkozás. Ezt már 6 éve olvastam, de ha jól rémlik, akkor jobban foglalkozik az egyes sportágakkal. Nem drága egyik sem.

    A tejtermékekből azért nem nagyon szokták fedezni a fehérjeszükségletet, mert sok tejcukor és telített zsírral jár együtt, és rosszul is szívódik fel. A szója meg a hal persze szuper. Természetes formában kreatin a lazacban van, sok omega-3 és omega-6 mellett. (Tengerparti országokban nem szokott drága lenni.) Szerintem pihenj, töltsd be magad, igyál sok vizet, sok c-vitamint.

    Tutira nem lehet kapni L-Karnitint? Gyógyszertárban sem? Most nyáron voltam 2 hetet rióban egy konferencián, és az első dolog, amibe belebotlottam egy tápkieg bolt volt. Netről rendelni? Az izotóniás italokba szoktak l-karnitint tenni, csak vigyázz, hogy érdemi mennyiség legyen, legalább 500 mg, és ne csak annyi legyen benne, hogy ráírhassák a címkére.

    Ja, meg a taxis élmény nekem is megvolt. :) Nagyon tetszett az ország is, jókedvű emberek, mindenki sportol, elhízottat nem is láttam, és általánosan jó alakjuk van. Meglepően jól fogadta a vámos is, amikor mondtam, hogy elnézést, de nem beszélek spanyolul. Utána esett le, hogy mekkora állat vagyok. :) (Persze gondolom a gettókban más világ van azért.) Találtam egy jó filmet is, amikor ott voltam: Cidade De Deus, nem tudom, hogy ismered-e, megér egy estét.

    VálaszTörlés
  6. Haha, az egy év Anglia után ugyan ezt mondtam, erre kikötöttem Magyarországon, ahonnan 3 év után lelépve most itt vagyok, ahol nagyjából mindig jó idő van és tengerpart :) Lehet, hogy Rióban lehet kapni, de én sajna nem ott élek. Most néztem neten is, 250reál, vagyis kb 30 ezer ft egy fél literes L-K lötyi, azért kicsit húzós... Remélem otthon olcsóbb lesz... Az Isten városa alap film:)

    VálaszTörlés
  7. Otthon biztosan olcsóbb lesz, mert kb. a tizede. :) Érdekes, hogy ennyire drága, de ha jól tudom, akkor az USA-val valamiféle kereskedelmi háborúban vannak, és a tápkieg gyártók jó része amerikai.

    Az a vicc, hogy most én is otthoni állásokat nézegetek, 5 évet lenyomtam szerte európában, és néha érzem úgy, hogy elég volt, ahogyan a posztban is írtad, de nagyon nem bánnám, ha egy hasonló vargabetűt leírva ott kötnék ki. :)

    VálaszTörlés
  8. Igen, közben rákerestem, otthon 3000 ft. Vicces:) Amúgy minden brutálisan drága itt. én már 2004 óta cigánykodok. Kalandos így élni az biztos, de persze megvannak a hátrányai is. Néha olyan bonyolultnak tűnik minden... Talán egyszer erről is írok egy bejegyzést:)

    VálaszTörlés
  9. Hajrá! Jó dolog, hogy egyre többen írnak blogot, sok olyan sztorit lehet találni, amiről amúgy sosem tudna az ember.

    VálaszTörlés